ردپاي تمدن در شهر آيوتايا بانكوك

يك وبلاگ خوب براي گردشگري ايران و جهان | تور كوش آداسي

ردپاي تمدن در شهر آيوتايا بانكوك

۳۵۶ بازديد
هر  كشوري ممكن است يك شهر داشته باشد كه به شهر سوخته معروف باشد. در ايران هم شهري سوخته در مناطق جنوبي داريم اما تايلند هم شهري به نام آيوتايا دارد كه مي توان گفت پايتخت تمدن تايلندي ها به شمار مي رود.
شهر تاريخي آيوتايا كه به مدت 417 سال پايتخت تايلند به شمار مي رفته، يكي از تاريخي ترين بناهاي اين كشور و جاذبه هاي تايلند است كه در زمان خود از بزرگترين شهرهاي دنيا و مركز تمدن آسياي جنوب شرقي بوده است كه در سال 1350 بنا نهاده شده.
شهر تاريخي آيوتايا
درباره آيوتايا

اين شهر در قرن 17 يكي از ثروتمندترين شهرهاي آسيا به شمار مي رفته و در حدود 417 سال پايتخت تايلند بود ولي در سال 1767 ارتش برمه به آن حمله كرد و آنرا فتح و تخريب نمود.

آيوتايا تا سال 1767 محل حكومت 33 تن از پادشاهان تايلند از خاندان هاي مختلف بود تا اينكه در نيمه هاي قرن 18 برمه اي ها آن را فتح و تخريب كردند به همين دليل از مهمترين جاذبه هاي گردشگري بانكوك ميباشد.
از اين شهر كه زماني بيش از 400 معبد را در خود جاي داده بود، امروزه تنها مجموعه اي از معابد و رديف هايي از بوداهاي نيمه ويران و قديمي بر جاي مانده است. در حال حاضر تنها خرابه هايي از اين شهر و همچنين تعدادي از معابد مشهور و مجسمه هاي نيمه ويران بودا باقي مانده است. آيوتايا در 76 كيلومتري شمال بانكوك قرار دارد و يكي از ديدنيهاي بانكوك تايلند به شمار ميرود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.