كشوري پر طرفدار در آسيا!

يك وبلاگ خوب براي گردشگري ايران و جهان | تور كوش آداسي

كشوري پر طرفدار در آسيا!

۳۱۸ بازديد

چرا تايلند تبديل به يك كشور توريست پذير شده است؟ جواب مشخص است. همه چيز در آنجا وجود دارد! از جاذبه هاي تاريخي و گردشگري گرفته تا تفريح و هر آنچه كه بخواهيد.

معرفي مكانهاي مهم تايلند

پوكت :در اين جزيره بزرگ، شما مي‌توانيد قايق‌سواري كنيد يا يك سقوط آزاد پرهيجان را تجربه كنيد. مي‌توانيد از ميان درختان دوچرخه سواري كنيد يا از موتور چهارچرخ براي اين كار استفاده كنيد. حتي مي‌توانيد سوار فيل شويد.

معرفي مكانهاي مهم در تايلند

پاتايا :در جنوب شرقي بانكوك و در فاصله 165 كيلومتري آن قرار داد. رطوبت آن به ويژه در فصل‌هاي گرم و باراني، بسيار بالا است اما به هر حال تفريحاتي چون شنا، جت اسكي، موج سواري، اسكي روي آب، قايق سواري و غواصي كار هرروزه گردشگران است. ماكت معابد و آثار تاريخي مشهور جهان، باغ وحش و باغي پر از گل‌هاي رنگارنگ و درختان متنوع استوايي، آكواريوم تونلي در زير آب، خانه چوبي 105 متري، تماشاي تئاتر و نهايتاً مراكز خريد بزرگ، گردشگران را به سوي خود مي‌خواند.

بانكوك :پايتخت تايلند است كه معماري مدرن را در كنار سنتي به نمايش گذاشته است. كاخ‌ها، موزه‌ها، رستوران‌ها، معابد، رودخانه چائوپرايا و رودخانه كواي، بازار شناور و ... از امكانات تفريحي اين شهر است.

چيانگ ماي :اين شهر تفريحي و اقتصادي در فاصله 700 كيلومتري بانكوك و در محدوده رودخانه پينگ واقع شده است. مثل بسياري از شهرهاي ديگر در تايلند، رستوران‌هايي با غذاي سنتي، هتل‌هاي شيك، پارك‌هاي متعدد و ديدني، معابدي چون په پونگ و پهاراسنگ، بخش قديمي در مركز شهر و ... به اين شهر جاذبه‌اي خاص داده است.

خليج مايا :اين خليج از سه طرف با سه صخره به ارتفاع حدود 100 متر محاصره شده است تقريباً از دست انسان‌ها بكر مانده است. ساحل اصلي حدود 200 متر طول دارد كه از شن‌هاي سفيد و نرمي پوشيده شده است و مرجان‌هاي رنگارنگ زير آب و ماهي‌هاي استوايي در آب‌هاي زلال، چشم گردشگران را مي‌نوازد.
در نگاه اول مشخص است كه اولاً آب و هواي استوايي در اين كشور به جز در فصل هاي گرم و باراني، به جذابيت گردشگري در اين كشور كمك شاياني كرده است. اما علاوه بر آن انصافاً ساخت معابد و موزه‌ها، پارك‌ها و رستوران‌ها و مانند آن نشان مي‌دهد يكي از اهداف مديران اين كشور جذب گردشگر بوده است. عامل سوم نيز به بافت‌هاي قديمي در روستاها و شهرهاي تاريخي برمي‌گردد كه به ويژه در تضاد با ساختمان‌هاي بلند و مدرن، جذابيت خود را بيشتر نشان مي‌دهد. اما اين همه ماجرا نيست و در بخش بعدي ابعاد ديگري از تايلند را روشن مي‌كنيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.